Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 5032568 nk

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032568 NK

5032568 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego NK
34.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek: >10 szt.

    Ocena:
numer części:

5032568

producent:

NK

parzyste numery artykułów 5032567
Wymiar gwintu M16x1,5
nr EAN 5703858819224

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032568 NK

KOĐC. DR. KIER. FORD FOCUS 04- PR

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032568 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLVO

S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032568 producenta NK

VOLVO

274500, 30723104, 31201412

FORD

1251925, 1306177, 1315074, 1317446, 1328877, 1388549, 1541652, 1730933, 3M513289AC, 3M513C367AA, 3M513C367AB, 4M513289AB, 4M513289AC, 4M513289AD

numery OEM:
FORD      1251925
FORD      1306177
FORD      1315074
FORD      1317446
FORD      1328877
FORD      1388549
FORD      1541652
FORD      1730933
FORD      3M51-3289-AC
FORD      3M513C367AA
FORD      3M513C367AB
FORD      4M51-3289-AB
FORD      4M51-3289-AC
FORD      4M51-3289-AD
VOLVO      274500
VOLVO      30723104
VOLVO      31201412

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032568 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.