Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 302 491 topran

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 302 491 TOPRAN

302 491 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ TOPRAN
36.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

t+

numer części:

302 491

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
parzyste numery artykułów 302 492
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Gwint zewn. [mm] M 10 x 1,5
Gwint wewnętrzny [mm] M 16 x 1,5
Długość [mm] 107

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 302 491 TOPRAN

Końcówka drążka kierowniczego P pasuje do: VOLVO C30, C70 II, S40 II, V50; FORD C-MAX, FOCUS C-MAX, FOCUS II, FOCUS III 1.0-Electric 10.03-
numery OEM:
FORD      1 251 925
FORD      1 306 177
FORD      1 315 074
FORD      1 317 446
FORD      1 328 877
FORD      1 388 549
FORD      1 541 652
FORD      1 730 933
FORD      3M513289AC
FORD      3M513290AA
FORD      3M513290AB
FORD      3M513C367AA
FORD      3M513C367AB
FORD      4M513289AB
FORD      4M513289AC
FORD      4M513289AD
VOLVO      274500
VOLVO      30723103
VOLVO      31201412

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 302 491 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 302 491 TOPRAN:

2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.