Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 0284285 ocap

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0284285 OCAP

0284285 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP
 

    Ocena:
numer części:

0284285

producent:

OCAP

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Gwint wewnętrzny [mm] M 16x1,5
parzyste numery artykułów 0294285
nr EAN 8054682000959

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0284285 OCAP

KOŃCÓWKA DR OCAP 0284285 PRAWA FORD FOCUS II 04-,C-MAX 03-
numery OEM:
FORD      1 251 925
FORD      1 306 177
FORD      1 328 877
FORD      1 328 881
FORD      1 388 549
FORD      1 404 785
FORD      1 730 933
FORD      1315074
FORD      1317446
FORD      1388549
FORD      274500
FORD      3M51-3290-AA
FORD      3M51-3290-AB
FORD      3M513289AC
FORD      3M513C367AA
FORD      3M513C367AB
FORD      3M513C437AB
FORD      4M51-3289-AB
FORD      4M513290AB
FORD      4M513290AC
VOLVO      275401
VOLVO      31201412
FORD USA      4M513289AB
FORD USA      4M513289AC
FORD USA      4M513289AD

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0284285 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.