Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Bmw 3 Touring (F31) 335 i xDrive (2013.07-2015.06) 340km » 0180950 ocap
wybrany samochód: 
Bmw 3 Touring (f31) 335 I Xdrive (2013.07-2015.06) 340km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0180950 OCAP

0180950 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

0180950

producent:

OCAP

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz obu stron
Gwint zewn. [mm]M 14 x 1,5
Długość [mm]89
nr EAN8054682066238

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0180950 OCAP

KOŃCÓWKA DR OCAP 0180950 PEUGEOT 205,306
numery OEM:
CITROËN      3817 18
CITROËN      381750
CITROËN      4060.43
CITROËN      4066.22
CITROËN      4066.43
CITROËN      4066.44
CITROËN      4066.73
CITROËN      94 71 003 465
CITROËN      9471000365
CITROËN      9471000965
CITROËN      9471003965
CITROËN      95 493 208
CITROËN      95 590 802
PEUGEOT      371750
PEUGEOT      3817 18
PEUGEOT      3817.18
PEUGEOT      3817.50
PEUGEOT      381709
PEUGEOT      381710
PEUGEOT      381750
PEUGEOT      381752
PEUGEOT      4060.22
PEUGEOT      4060.43
PEUGEOT      4066.22
PEUGEOT      4066.43
PEUGEOT      4066.44
PEUGEOT      4066.73
TALBOT      3817 18
TALBOT      381709
TALBOT      381710
TALBOT      381750

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0180950 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.