Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-091 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-091 OPTIMAL

G1-091 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-091

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

G0-047

numer części:

G1-091

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 90,8
Wymagana ilość 2
Wymiar stożka [mm] 12,1
Gwint zewn. 1 [mm] M10 x 1,25 RHT M
Gwint zewn. 2 [mm] M14 x 1,50 RHT M
nr EAN 4031185910910

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-091 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-091 CITROEN BERLI NGO,C15,XSARA,ZX/PEUGEOT 205,305,306,309,PARTNER
numery OEM:
CITROËN      3817.09
CITROËN      3817.10
CITROËN      3817.18
CITROËN      3817.50
CITROËN      9471000965
CITROËN      9471003465
CITROËN      95493208
CITROËN      95590802
PEUGEOT      3817.09
PEUGEOT      3817.10
PEUGEOT      3817.18
PEUGEOT      3817.50
TALBOT      3817.09
TALBOT      3817.10
TALBOT      3817.18
TALBOT      3817.50
TALBOT      7943010217
TALBOT      9403817389

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-091 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.