Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 53234 sidem

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 53234 SIDEM

53234 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM
29.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

53234

producent:

SIDEM

Strona zabudowy Oś przednia, na dole
Zbieżność stożka 1/5
Długość [mm] 92
Wymiar gwintu MM14X1,5R
Wymiar stożka [mm] 12
Rozmiar gwintu 1 MM10x1,25R
Tylko w połączeniu z JAM NUT M14
nr EAN 5413978127825

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 53234 SIDEM

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 53234 ma zastosowanie do modeli samochodów

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 53234 producenta SIDEM

PEUGEOT

1607316180, 381710, 381718, 381750

CITROËN

1607316180, 381750, 9471000965, 9471003465, 95493208, 95590802

numery OEM:
CITROËN      16 073 161 80
CITROËN      3817 50
CITROËN      94 71 000 965
CITROËN      94 71 003 465
CITROËN      95 493 208
CITROËN      95 590 802
PEUGEOT      16 073 161 80
PEUGEOT      3817 10
PEUGEOT      3817 18
PEUGEOT      3817 50

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 53234 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 53234 SIDEM:

Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.