Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Toyota PROACE MAX Platforma / podwozie (MFY_) 2.2 D4D 180 (MFY8) (2024-???) 180km » 0184101 ocap
wybrany samochód: 
Toyota Proace Max Platforma / Podwozie (mfy_) 2.2 D4d 180 (mfy8) (2024-???) 180km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0184101 OCAP

0184101 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

0184101

producent:

OCAP

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyzewnętrzny
Gwint zewn. [mm]M14x1,5
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
parzyste numery artykułów0194101
nr EAN8054682000232

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0184101 OCAP

KOŃCÓWKA DR OCAP 0184101 PRAWA CITROEN C4,PEUGEOT 106,206,305,307,605
numery OEM:
CITROËN      3817 16
CITROËN      3817 31
CITROËN      3817 42
CITROËN      381742
CITROËN      9458084180
CITROËN      9458084280
CITROËN      9471000665
CITROËN      9471007465
CITROËN      9471007565
PEUGEOT      3817 16
PEUGEOT      3817 31
PEUGEOT      3817 42
PEUGEOT      3817.31
PEUGEOT      3817.41
PEUGEOT      3817.42
PEUGEOT      4066.56
PEUGEOT      4066.73

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0184101 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.