Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 8173313 sasic

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 8173313 SASIC

8173313 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SASIC

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

8173313

producent:

SASIC

Strona zabudowy Oś przednia
Wymiar gwintu M14x1,5
dla numeru OE 381742
parzyste numery artykułów 8173303
nr EAN 3660872319487

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 8173313 SASIC

Końcówka drążka kierowniczego P pasuje do: CITROEN AX, C4, C4 I, SAXO, XANTIA, XM, PEUGEOT 106 I, 106 II, 106 II/HATCHBACK, 206, 206+, 305 I, 305 II, 307, 307/KOMBI, 605 1.0-Electric 11.77-
numery OEM:
CITROËN      381731
CITROËN      381742
CITROËN      9458084280
CITROËN      9471000665
CITROËN      9471007565
PEUGEOT      381716
PEUGEOT      381731
PEUGEOT      381742

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 8173313 SASIC w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.