Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 0192169 ocap

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0192169 OCAP

0192169 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP
 

    Ocena:
numer części:

0192169

producent:

OCAP

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy wewnątrz
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy z lewej
Gwint zewn. [mm] M 14 x 1,5 mm
Rodzaj gwintu z bieżnikiem lewostronnym
Długość [mm] 90
nr EAN 8054682009365

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0192169 OCAP

KOŃCÓWKA DR OCAP 0192169 MERCEDES W107,W116,W126
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      0003385310
MERCEDES-BENZ      0008900048

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0192169 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.