Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Saab 9-5 (YS3E) 2.3 t BioPower (2006.11-2009.12) 207km » 0280298 ocap
wybrany samochód: 
Saab 9-5 (ys3e) 2.3 T Biopower (2006.11-2009.12) 207km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0280298 OCAP

0280298 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

0280298

producent:

OCAP

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
Gwint wewnętrzny [mm]M12X1,5
nr EAN8054682007668

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0280298 OCAP

KOŃCÓWKA DR OCAP 0280298 FIAT 127,UNO
numery OEM:
FIAT      5 983 404
FIAT      596 00 36
FIAT      596 00 37
FIAT      5962775
FIAT      7591300
SEAT      5 983 404
SEAT      596 00 36
SEAT      596 00 37
SEAT      SE127162410A
AUTOBIANCHI      5 983 404
AUTOBIANCHI      596 00 36
AUTOBIANCHI      596 00 37

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0280298 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.