Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Daimler DAIMLER XJ (X30_) Six 4.0 (1997.07-2002.12) 284km » 0281712 ocap
wybrany samochód: 
Daimler Daimler Xj (x30_) Six 4.0 (1997.07-2002.12) 284km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0281712 OCAP

0281712 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

0281712

producent:

OCAP

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz prawej
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
Gwint wewnętrzny [mm]M 14 x 2
parzyste numery artykułów0291712
nr EAN8054682000690

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0281712 OCAP

KOŃCÓWKA DR OCAP 0281712 FORD ESCORT PRAWA
numery OEM:
FORD      1 015 547
FORD      1015546
FORD      5 024 333
FORD      5024332
FORD      6 555 938
FORD      7 243 565
FORD      7243564
FORD      91AB-3289A-2C
FORD      91AB3290A2C
FORD      91AX3270BA
FORD      95AB-3289-AA
FORD      95AB3290AA
FORD      95AX3270AA
FORD      95AX3270BA
FORD USA      91AX3270AA
FORD USA      95AX3270AA

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0281712 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.