Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-080 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-080 OPTIMAL

G1-080 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-080
30.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

G1-080

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 74
Wymiar stożka [mm] 13,3
Gwint wewnętrzny [mm] M14 x 2,00 RHT F
parzyste numery artykułów G1-079
Zbieżność stożka 1/6
nr EAN 4031185910804

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-080 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-080 PRAWA FORD ESCORT,ORION

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-080 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-080 producenta OPTIMAL

FORD

1015546, 5024332, 6555936, 7243564, 91AX3270AA, 95AB3289AA, 95AX3270AA

numery OEM:
FORD      1015546
FORD      5024332
FORD      6555936
FORD      7243564
FORD      91AX3270AA
FORD      95AB3289AA
FORD      95AX3270AA

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-080 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.