Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 0283043 ocap

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0283043 OCAP

0283043 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

0283043

producent:

OCAP

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
parzyste numery artykułów 0293043
nr EAN 8054682000874

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0283043 OCAP

KOŃCÓWKA DR OCAP 0283043 FORD,SEAT,VW PRAWY
numery OEM:
FORD      1 001 395
FORD      1 001 396
FORD      1 020 496
FORD      1 092 376
FORD      1 092 377
FORD      1 121 508
FORD      1 233 553
FORD      1 235 258
FORD      105 8377
FORD      1234258
FORD      3M21-3280-AA
FORD      7 200 944
FORD      7 398 676
FORD      95VW-3280-AG
FORD      95VW-3280-BB
SEAT      7M0 422 804 F
SEAT      7M0 422 804 G
SEAT      7M0 422 818 A
SEAT      7M0 422 818 B
SEAT      7M0422818A
SEAT      7M0422818B
SEAT      7M3 422 804
SEAT      7M3 422 804 A
SEAT      7M3 422 818
VOLKSWAGEN      7M0 422 804 F
VOLKSWAGEN      7M0 422 804 G
VOLKSWAGEN      7M0 422 818
VOLKSWAGEN      7M0 422 818 A
VOLKSWAGEN      7M0 422 818 B
VOLKSWAGEN      7M0422818
VOLKSWAGEN      7M0422818A
VOLKSWAGEN      7M0422818B
VOLKSWAGEN      7M3 422 804
VOLKSWAGEN      7M3 422 804 A
VOLKSWAGEN      7M3422818
FORD USA      3M213280AA
FORD USA      95VW3280AG
FORD USA      95VW3280AH
FORD USA      95VW3280BB
FORD USA      95VW3280BC
FORD USA      YM213280AA
FORD USA      YM213280AB

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0283043 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.