Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 0283361 ocap

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0283361 OCAP

0283361 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

0283361

producent:

OCAP

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Gwint wewnętrzny [mm] M14x1,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
nr EAN 8054682012754

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0283361 OCAP

KOŃCÓWKA DR OCAP 0283361 HYUNDAI PONY,EXCELL
numery OEM:
MITSUBISHI      MB-006314
MITSUBISHI      MB-006358
MITSUBISHI      MB-076531
MITSUBISHI      MB-241172
MITSUBISHI      MB-315629
MITSUBISHI      MB-844695
MITSUBISHI      MB006314
MITSUBISHI      MB006358
MITSUBISHI      MB076531
MITSUBISHI      MB166426
MITSUBISHI      MB185441
MITSUBISHI      MB241172
MITSUBISHI      MB844695
MITSUBISHI      MR131830
MITSUBISHI      MT-142181
MITSUBISHI      MT142181
HYUNDAI      56820 21110
HYUNDAI      56820-21000
HYUNDAI      56820-21100
HYUNDAI      56820-21110
HYUNDAI      56820-21120

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0283361 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.