Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Citroën XSARA (N1) 1.9 D (1997.04-2000.09) 68km » 0290080 ocap
wybrany samochód: 
Citroën Xsara (n1) 1.9 D (1997.04-2000.09) 68km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0290080 OCAP

0290080 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

0290080

producent:

OCAP

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz lewej
Rodzaj gwintuz bieżnikiem lewostronnym
Gwint wewnętrzny [mm]M 16 x 1,5
parzyste numery artykułów0280080
nr EAN8054682014727

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0290080 OCAP

KOŃCÓWKA DR OCAP 0290080 FORD TRANSIT 85-
numery OEM:
FORD      5021445
FORD      5021449
FORD      6156456
FORD      6172647
FORD      6172648
FORD      86VB3308A1C
FORD      86VB3308A2C
FORD      880X3270AAA
FORD      880X3270RA
FORD USA      86VB3308A1C
FORD USA      86VB3308A2C
FORD USA      880X3270RA

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0290080 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.