Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 4232 sidem

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4232 SIDEM

4232 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

4232

producent:

SIDEM

Strona zabudowy:z lewej
Strona zabudowy:z prawej
Zbieżność stożka: 1/10
Długość [mm]: 99
Wymiar gwintu: FM16x1,5L
Wymiar stożka [mm]: 16,2
Rozmiar gwintu 1: MM14x1,5R
Status produktu: Artykuł wychodzący

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4232 SIDEM

KOŃCÓWKA DR SIDEM 4232 FORD TRANSIT 85-90
numery OEM:
FORD      5 021 445
FORD      5021445
FORD      6 156 456
FORD      6 172 647
FORD      6 172 648
FORD      6156456
FORD      6172647
FORD      6172648
FORD      86VB 3308 A1C
FORD      86VB 3308 A2A
FORD      86VB 3308 A2C
FORD      86VB3308A1C
FORD      86VB3308A2A
FORD      86VB3308A2C
FORD      880X 3270 RA
FORD      880X 3270 SA
FORD      880X3270RA
FORD      880X3270SA
FORD      88VB 3285 AA
FORD      88VB3285AA

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4232 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4232 SIDEM:

2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.