Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Fiat DOBLO Platforma / podwozie (263_) 1.6 D Multijet (263HXE1B, 263HXS1B, 263HXY1B, 263YXE1B,... (2011.02-???) 101km » 0293043 ocap
wybrany samochód: 
Fiat Doblo Platforma / Podwozie (263_) 1.6 D Multijet (263hxe1b, 263hxs1b, 263hxy1b, 263yxe1b,... (2011.02-???) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0293043 OCAP

0293043 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

0293043

producent:

OCAP

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
parzyste numery artykułów0283043
nr EAN8054682001239

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0293043 OCAP

KOŃCÓWKA DR OCAP 0293043 FORD,SEAT,VW LEWA
numery OEM:
FORD      1092380
FORD      1234259
SEAT      7M0 422 817 A
SEAT      7M0422817A
SEAT      7M0422817B
VOLKSWAGEN      7M0 422 817
VOLKSWAGEN      7M0 422 817 B
VOLKSWAGEN      7M0422817
VOLKSWAGEN      7M0422817A
VOLKSWAGEN      7M0422817B

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0293043 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.