Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Honda CIVIC VII Hatchback (EU, EP, EV) 1.4 iS (EP1, EU5, EU7) (2001.02-2005.09) 90km » 0293301 ocap
wybrany samochód: 
Honda Civic Vii Hatchback (eu, Ep, Ev) 1.4 Is (ep1, Eu5, Eu7) (2001.02-2005.09) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0293301 OCAP

0293301 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

0293301

producent:

OCAP

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez 0290771
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Gwint wewnętrzny [mm]M16x1,5
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
nr EAN8054682016905

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0293301 OCAP

KOŃCÓWKA DRĄŻKA OCAP 0293301 LEWY DAEWOO ESPERO
numery OEM:
DAEWOO      26001807
DAEWOO      90140007
DAEWOO      96275018

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0293301 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.