Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-035 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-035 OPTIMAL

G1-035 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-035

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G1-035

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy góra
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy zewnętrzny
Wymiar stożka [mm] 13
Gwint wewnętrzny [mm] M16 x 1,50 RHT F
parzyste numery artykułów G1-036
Zbieżność stożka 1/8
nr EAN 4031185910354

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-035 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-035 LEWA DAE ESPERO,LANOS,NEXIA/OPEL KADETT

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-035 ma zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

DAEWOO

MATIZ, MUSSO, KORANDO, KORANDO Cabrio, REZZO, REXTON, KALOS

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-035 producenta OPTIMAL

OPEL

0324039, 2601807, 324039, 90140007

DAEWOO

26001807, 90140007

numery OEM:
OPEL      0324039
OPEL      2601807
OPEL      324039
OPEL      90140007
VAUXHALL      0324039
VAUXHALL      324039
VAUXHALL      90140007
DAEWOO      26001807
DAEWOO      90140007

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-035 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.