Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Citroën JUMPER I Platforma / podwozie (244) 2.2 HDi (2002.02-2006.06) 101km » 0401124 ocap
wybrany samochód: 
Citroën Jumper I Platforma / Podwozie (244) 2.2 Hdi (2002.02-2006.06) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza 0401124 OCAP

0401124 Sworzeń wahacza OCAP

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

0401124

producent:

OCAP

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz obu stron
Strona zabudowyna dole
nr EAN8054682002373

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 0401124 OCAP

SWORZEŃ WAH OCAP 0401124 PEUGEOT 305
numery OEM:
CITROËN      3640.20
CITROËN      364020
CITROËN      95494204
CITROËN      95494605
CITROËN      95607224
CITROËN      96041652
PEUGEOT      3640.20
PEUGEOT      3640.21
PEUGEOT      364020
PEUGEOT      364021

Zastosowanie Sworzeń wahacza 0401124 OCAP w samochodach:

Opinie Klientów o Sworzeń wahacza 0401124 OCAP:

2021-02-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.