Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 53383 sidem

Sworzeń wahacza 53383 SIDEM

53383 Sworzeń wahacza SIDEM
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

53383

producent:

SIDEM

Strona zabudowy na dole
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Zbieżność stożka 1/8
Wymiar stożka [mm] 14,3
Rozmiar gwintu 1 MM12x1,5R
uwzględnić informację serwisową 
Tylko w połączeniu z /
nr EAN 5413978128136

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 53383 SIDEM

numery OEM:
CITROËN      3640 21
CITROËN      95 494 204
CITROËN      95 494 205
CITROËN      95 607 224
CITROËN      96 041 652
PEUGEOT      3640 20
PEUGEOT      3640 21

Zastosowanie Sworzeń wahacza 53383 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Sworzeń wahacza 53383 SIDEM:

2021-02-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
zobacz instrukcję montażu 53383

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.