Typ tarczy hamulcowej | pełny |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 9 |
średnica zewnętrzna [mm] | 249 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 55,9 |
Powierzchnia | pokryty |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze zintegrowanym czujnikiem ABS |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze zintegrowanym łożyskiem koła |
Rozstaw otworów 1/rozstaw otworów 2 | 4x108 |
Szerokość [mm] | 69,2 |
Wymiar gwintu | M12x1.25 |
Minimalna grubość [mm] | 8 |
Wzór otworów/Ilość otworów | 4/4 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 30 |
nr EAN | 4031185274951 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa 602883BS1 OPTIMAL
CITROËN | 1619237980 | |
CITROËN | 424919 | |
CITROËN | 424932 | |
CITROËN | 9657345180 | |
CITROËN | E169512 | |
OPEL | 3648487 | |
PEUGEOT | 424919 | |
PEUGEOT | 424932 | |
PEUGEOT | 9657345180 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa 602883BS1 OPTIMAL w samochodach:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.