Moment dokręcenia [Nm] | 300 | |
Masa [g] | 5510 | |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 250 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 30 | |
Grubość [mm] | 9 | |
Szerokość 1 [mm] | 67 | |
Ilość otworów | 4 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze zintegrowanym łożyskiem koła | |
Minimalna grubość [mm] | 7 | |
Średnica punktów mocowania [mm] | 12 | |
Powierzchnia | pokryty | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów | |
Typ tarczy hamulcowej | pełny | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 9 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 250 | |
nr EAN | 3413520968328 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa KF159.57U SNR
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
373811, 373931, 373932, 374046, 424932D, 454919, 9443941980, 9650795880, 9654117680, 9657345180
373811, 373931, 373932, 374046, 424932D, 424932, 454919, 9443941980, 9650795880, 9654117680, 9657345180
AUDI | N01 231 91 | |
CITROËN | 373811 | |
CITROËN | 373931 | |
CITROËN | 373932 | |
CITROËN | 374046 | |
CITROËN | 4249-32D | |
CITROËN | 4549.19 | |
CITROËN | 94 439 419 80 | |
CITROËN | 9650795880 | |
CITROËN | 9654117680 | |
CITROËN | 9657345180 | |
OPEL | 4701667 | |
PEUGEOT | 373811 | |
PEUGEOT | 373931 | |
PEUGEOT | 373932 | |
PEUGEOT | 374046 | |
PEUGEOT | 4249-32D | |
PEUGEOT | 4249.32 | |
PEUGEOT | 4549.19 | |
PEUGEOT | 94 439 419 80 | |
PEUGEOT | 9650795880 | |
PEUGEOT | 9654117680 | |
PEUGEOT | 9657345180 | |
RENAULT | 7703066040 | |
SEAT | N01 231 91 | |
SKODA | N01 231 91 | |
SUZUKI | 08331-41626 | |
SUZUKI | 08331-4162A | |
VAUXHALL | 9208159 | |
VOLKSWAGEN | N01 231 91 | |
DACIA | 7703066040 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa KF159.57U SNR w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa KF159.57U SNR:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.