Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » przekładnia kierownicza i pompa » F8-5145 optimal

Zawieszenie, przekładnia kierownicza F8-5145 OPTIMAL

F8-5145 Zawieszenie, przekładnia kierownicza OPTIMAL
optimal F8-5145
 

    Ocena:
numer części:

F8-5145

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez wspomagania kierowaniem
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 50,7
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 48,3
nr EAN 4031185076401

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Zawieszenie, przekładnia kierownicza F8-5145 OPTIMAL

PODUSZKA PRZEKŁ KIER OPTIMAL F8-5145
numery OEM:
SEAT      191419883
VOLKSWAGEN      191419883

Zastosowanie Zawieszenie, przekładnia kierownicza F8-5145 OPTIMAL w samochodach:

Przekładnia kierownicza i pompa wspomagania


Przekładnia kierownicza najczęściej ulega awarii z powodu zanieczyszczeń stałych, dostających się pod osłony przekładni. Systematycznie uszkadzają one listwę zębatą oraz pozostałe elementy. Kolejnym czynnikiem działającym na przekładnie destrukcyjnie jest woda. Skorodowane zęby przekładni nie wróżą niczego dobrego. Do usterek doprowadzić mogą również niewłaściwie wyważone koła i luzy w całym układzie kierowniczym.

Pompa wspomagania to główny punkt układu wspomagania kierownicy. Umożliwia ona swobodną pracę kierownicą bez przykładania do tego większej siły. Pompa wymaga regularnego serwisowania, a za jej domaganiami stoi najczęściej zbyt niskie ciśnienie w układzie, zapowietrzenie lub niewystarczająca ilość płynu. Rzadko dochodzi do całkowitego uszkodzenia pompy wspomagania. Skutkuje to brakiem wspomagania. Najczęściej dzieje się tak w przypadku zatarcia pompy lub zerwania napędzającego ją paska.

Objawami świadczącymi o usterkach przekładni kierowniczej są zwykle drgania lub zacięcia kół, problematyczne obracanie się, wyczuwalne luzy przy skręcie kół, dziwne dźwięki, takie jak gwizdy, zgrzyty i stuki. Należy jednak pamiętać, że te objawy mogą być mylące, ponieważ często dotyczą usterek zlokalizowanych w innych obszarach samochodu.