Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-1004 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1004 OPTIMAL

G1-1004 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-1004
46.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

G0-609

numer części:

G1-1004

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 95
Wymiar stożka [mm] 13,2
Gwint wewnętrzny [mm] M14 x 1,50 RHT F
parzyste numery artykułów G1-994
Rodzaj mocowania wiszący
nr EAN 4031185060301

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1004 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-1004 PRAWA AUDI A3/SEAT LEON,TOLEDO/VW GOLF IV, OCTAVIA 98>

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1004 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1004 producenta OPTIMAL

AUDI

1J0422812B, 8Z0423811A

SKODA

1J0422812B

VOLKSWAGEN

1J0422812B

SEAT

1J0422812B

numery OEM:
AUDI      1J0422812B
AUDI      8Z0423811A
SEAT      1J0422812B
SKODA      1J0422812B
VOLKSWAGEN      1J0422812B

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1004 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.