Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Opel VECTRA B (J96) 2.0 i (F19) (1995.10-2002.04) 112km » G1-102 optimal
wybrany samochód: 
Opel Vectra B (j96) 2.0 I (f19) (1995.10-2002.04) 112km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-102 OPTIMAL

G1-102 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-102
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-102

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

G4-020

numer części:

G1-102

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowywewnątrz
Strona zabudowyz obu stron
Długość [mm]135
Wymiar stożka [mm]12,6
Gwint zewn. [mm]M14 x 1,50 LHT M
nr EAN4031185911023

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-102 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-102 MERCEDES 124
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      0003385610
MERCEDES-BENZ      0003385910
MERCEDES-BENZ      A0003385610
MERCEDES-BENZ      A0003385910

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-102 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.