Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-1116 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1116 OPTIMAL

G1-1116 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-1116
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1116
66.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

G1-1116

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z prawej
Długość [mm] 210
Wymagana ilość 1
Wymiar stożka [mm] 15,1
Gwint wewnętrzny [mm] M16 x 1,50 RHT F
Gwint zewn. [mm] M14 x 1,50 RHT M
parzyste numery artykułów G1-1110
alternatywny zestaw naprawczy G0-813
nr EAN 4031185027144

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1116 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-1116 PRAWA MERCEDES ML W163 M-KLASA 98>

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1116 ma zastosowanie do modeli samochodów

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1116 producenta OPTIMAL

MERCEDES-BENZ

1633300203, 1633300403, 1633380115, 1633380415, A1633300203, A1633300403, A1633380115, A1633380415

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      1633300203
MERCEDES-BENZ      1633300403
MERCEDES-BENZ      1633380115
MERCEDES-BENZ      1633380415
MERCEDES-BENZ      A1633300203
MERCEDES-BENZ      A1633300403
MERCEDES-BENZ      A1633380115
MERCEDES-BENZ      A1633380415

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1116 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.