Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-218 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-218 OPTIMAL

G1-218 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
45.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek
2 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

G1-218

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z prawej
Długość [mm] 73
Wymiar stożka [mm] 12,7
Gwint wewnętrzny [mm] M16 x 1,50 RHT F
parzyste numery artykułów G1-216
nr EAN 4031185912181

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-218 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-218 PRAWA AUDI 100,200, A6 M16

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-218 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-218 producenta OPTIMAL

AUDI

443419812B, 443419812D

numery OEM:
AUDI      443419812B
AUDI      443419812D
VOLKSWAGEN      443419812B
VOLKSWAGEN      443419812D

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-218 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.