Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » L1013 monroe

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L1013 MONROE

L1013 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego MONROE
monroe L1013
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L1013
L1013
monroe L1013 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L1013 monroe
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L1013 monroe
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

L1013

producent:

MONROE

Ciężar [kg] 0,300
Wymiar gwintu F 16 X 1,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Długość opakowania [cm] 14,5
Szerokość opakowania [cm] 9,5
Wysokość opakowania [cm] 5
nr EAN 5412096393488

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L1013 MONROE

Końcówka drążka kierowniczego P pasuje do: AUDI 100 C3, 100 C4, 200 C3, A6 C4, V8 1.8-4.2 08.82-12.97
numery OEM:
AUDI      443 419 812 B
AUDI      443 419 812 D

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L1013 MONROE w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L1013 MONROE:

2020-03-27
 5/5
Mechanik mówił żeby kupić L16141 monroe i tak zrobiłem
2020-03-27
 5/5
Szukałem w internecie długo L16142 i w lepszej cenie nie znalazłem niż e-autoparts.pl

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.