Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Fiat STILO VAN (192_) 1.9 JTD (192DXS1A) (2005.09-2008.08) 120km » G1-611 optimal
wybrany samochód: 
Fiat Stilo Van (192_) 1.9 Jtd (192dxs1a) (2005.09-2008.08) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-611 OPTIMAL

G1-611 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-611

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G1-611

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyz prawej
dla numeru OE5021446/6163543
Długość [mm]93
Wymiar stożka [mm]18
Gwint zewn. [mm]M20 x 1,50 RHT M
parzyste numery artykułówG1-610
nr EAN4031185916110

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-611 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-611 PRAWA FORD TRANSIT 87-91
numery OEM:
FORD      5021446
FORD      6163543
FORD      6792900
FORD      880X3270SA
FORD      88VB3285AB
FORD      88VB3285AD

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-611 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.