Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi A3 (8V1, 8VK) 2.0 TDI (2013.05-2016.08) 136km » 301 379 topran
wybrany samochód: 
Audi A3 (8v1, 8vk) 2.0 Tdi (2013.05-2016.08) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 301 379 TOPRAN

301 379 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego TOPRAN
topran 301 379
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 301 379

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

t+

numer części:

301 379

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz nakrętką
Długość [mm]90
Gwint zewn. 1 [mm]M 16 x 1,5
Gwint zewn. 2 [mm]M 20 x 1,5
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 301 379 TOPRAN

Końcówka drążka kierowniczego L pasuje do: FORD TRANSIT 1.6/2.0/2.5D 09.85-09.92
numery OEM:
FORD      5 021 446
FORD      6 792 900
FORD      88OX3270SA
FORD      88VB3285AB

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 301 379 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 301 379 TOPRAN:

Mariusz, Józefosław
2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.