Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Jeep COMPASS (MP, M6, MV, M7) 1.4 MultiAir 4x4 (2017.03-???) 170km » G1-893 optimal
wybrany samochód: 
Jeep Compass (mp, M6, Mv, M7) 1.4 Multiair 4x4 (2017.03-???) 170km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-893 OPTIMAL

G1-893 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-893

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G1-893

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyzewnętrzny
Strona zabudowyz prawej
Strona zabudowyOś przednia
Długość [mm]90
Wymiar stożka [mm]12,3
Gwint wewnętrzny [mm]M12 x 1,25 RHT F
parzyste numery artykułówG1-892
Zbieżność stożka1/6
nr EAN4031185918930

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-893 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-893 DAIHATSU DOMINO 85>
numery OEM:
DAIHATSU      4504687280
DAIHATSU      4504687282
DAIHATSU      4504687780

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-893 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.