Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » L4102 monroe

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L4102 MONROE

L4102 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego MONROE

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

L4102

producent:

MONROE

Ciężar [kg] 0,500
Wymiar gwintu F 12 x 1,25
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Długość opakowania [cm] 9
Szerokość opakowania [cm] 6,5
Wysokość opakowania [cm] 14
nr EAN 5412096223860

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L4102 MONROE

numery OEM:
DAIHATSU      45047-87280
DAIHATSU      45047-87281
DAIHATSU      45047-87282
DAIHATSU      45047-87282-000
DAIHATSU      45047-87780
DAIHATSU      45047-97203
DAIHATSU      45047-97203-000
DAIHATSU      45047-98203-000
DAIHATSU      45047-B9040
DAIHATSU      45047-B9160
DAIHATSU      4504787281000
DAIHATSU      45047B9040000
DAIHATSU      45047B9160000

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L4102 MONROE w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L4102 MONROE:

ADAM, JASŁO
2020-03-27
 5/5
Mechanik mówił żeby kupić L16141 monroe i tak zrobiłem
ADAM, JASŁO
2020-03-27
 5/5
Szukałem w internecie długo L16142 i w lepszej cenie nie znalazłem niż e-autoparts.pl

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.