Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G2-015 optimal

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-015 OPTIMAL

G2-015 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny OPTIMAL
47.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G2-015

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy góra
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy wewnątrz
Strona zabudowy Oś przednia
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez wspomagania kierowaniem
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,50 RHT M
Długość [m] 323,6
nr EAN 4031185920155

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-015 OPTIMAL

DRĄŻEK KIER OPTIMAL G2-015 OPEL CORSA B 93-01 ,TIGRA /BEZ WSPOMAGANIA/ L=325

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-015 ma zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

Numery OE Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-015 producenta OPTIMAL

OPEL

0322155, 26030411, 322155

numery OEM:
OPEL      0322155
OPEL      26030411
OPEL      322155
VAUXHALL      0322155
VAUXHALL      26030411
VAUXHALL      322155

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-015 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.