Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G2-1157 optimal

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1157 OPTIMAL

G2-1157 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny OPTIMAL
 

    Ocena:
numer części:

G2-1157

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 260,5
Długość [mm] 243,5
Gwint zewn. 1 [mm] M14 x 1,50
Gwint zewn. 2 [mm] M16 x 1,50
nr EAN 4031185245999

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1157 OPTIMAL

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      2043380315
MERCEDES-BENZ      2043380515
MERCEDES-BENZ      A2043380315
MERCEDES-BENZ      A2043380515

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1157 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.