Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi A3 Sportback (8VA, 8VF) S3 quattro (2016.07-2020.10) 290km » 407 715 topran
wybrany samochód: 
Audi A3 Sportback (8va, 8vf) S3 Quattro (2016.07-2020.10) 290km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 407 715 TOPRAN

407 715 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

t+

numer części:

407 715

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz nakrętką

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 407 715 TOPRAN

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 261mm) pasuje do: MERCEDES C T-MODEL (S204), C (W204), E T-MODEL (S212), E (W212), GLK (X204), S (W221, V221) 2.0-5.5 10.05-12.16
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      204 338 03 15
MERCEDES-BENZ      204 338 05 15
MERCEDES-BENZ      A204 338 03 15
MERCEDES-BENZ      A204 338 05 15

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 407 715 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 407 715 TOPRAN:

Mariusz, Józefosław
2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.