Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G2-514 optimal

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-514 OPTIMAL

G2-514 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny OPTIMAL
optimal G2-514

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

G0-618, G0-619

numer części:

G2-514

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy wewnątrz
Wymagana ilość 2
Długość całkowita [mm] 200
Gwint zewn. 1 [mm] M14 x 1,50 RHT M
Gwint zewn. 2 [mm] M14 x 1,50 RHT M
nr EAN 4031185925143

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-514 OPTIMAL

DRĄŻEK KIER OPTIMAL G2-514 FORD GALAXY,SEAT ALHAMBRA,VW SHARAN 95>
numery OEM:
FORD      1001395
FORD      1001396
FORD      1001397
FORD      1001398
FORD      1020496
FORD      1020497
FORD      1092376
FORD      1092382
FORD      1121508
FORD      1121509
FORD      1233552
FORD      1233553
FORD      7200944
FORD      7200945
FORD      7398676
FORD      7398678
FORD      95VW-3280-AF
FORD      95VW-3280-AG
FORD      95VW-3280-AH
FORD      95VW-3281-AF
FORD      95VW-3281-AG
FORD      95VW-3281-AH
FORD      YM21-3280-AA
FORD      YM21-3280-AB
FORD      YM21-3281-AA
FORD      YM21-3281-AB
SEAT      7M0422803E
SEAT      7M0422803F
SEAT      7M0422803G
SEAT      7M0422804E
SEAT      7M0422804F
SEAT      7M0422804G
SEAT      7M3422803
SEAT      7M3422803A
SEAT      7M3422804
SEAT      7M3422804A
VOLKSWAGEN      7M0422803E
VOLKSWAGEN      7M0422803F
VOLKSWAGEN      7M0422803G
VOLKSWAGEN      7M0422804E
VOLKSWAGEN      7M0422804F
VOLKSWAGEN      7M0422804G
VOLKSWAGEN      7M3422803
VOLKSWAGEN      7M3422803A
VOLKSWAGEN      7M3422804
VOLKSWAGEN      7M3422804A

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-514 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.