Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 5032542 nk

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032542 NK

5032542 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego NK
45.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

5032542

producent:

NK

parzyste numery artykułów 5032541
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Wymiar gwintu 14x1,5
nr EAN 5703858463274

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032542 NK

KOĐC. DR. KIER. VW SHARAN 95-01 PR

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032542 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032542 producenta NK

VOLKSWAGEN

7M0422818, 7M0422818A, 7M0422818B, 7M3422818

FORD

1020497, 1058378, 1092377, 1234258, 3M213280AA, 95VW3280BC

SEAT

7M0422818A, 7M0422818B, 7M3422818

numery OEM:
FORD      1020497
FORD      1058378
FORD      1092377
FORD      1234258
FORD      3M21-3280-AA
FORD      95VW-3280-BC
SEAT      7M0 422 818 A
SEAT      7M0 422 818 B
SEAT      7M3 422 818
VOLKSWAGEN      7M0 422 818
VOLKSWAGEN      7M0 422 818 A
VOLKSWAGEN      7M0 422 818 B
VOLKSWAGEN      7M3 422 818

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032542 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.