Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G2-519 optimal

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-519 OPTIMAL

G2-519 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny OPTIMAL
56.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 4 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

G0-552, G0-553

numer części:

G2-519

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy wewnątrz
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 359,3
Gwint zewn. 1 [mm] M14 x 1,50 RHT M
Gwint zewn. 2 [mm] M16 x 1,50 RHT M
nr EAN 4031185925198

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-519 OPTIMAL

DRĄŻEK KIER OPTIMAL G2-519 AUDI A3 96-03, SKODA OCTAVIA 96-98, VW GOLF IV

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-519 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-519 producenta OPTIMAL

AUDI

1J04228034PART, 1J0422803A4APART, 1J0422804PART

SKODA

1J04228034PART, 1J0422803A4APART

VOLKSWAGEN

1J04228034PART, 1J0422803A4APART

numery OEM:
AUDI      1J0422803/4-PART
AUDI      1J0422803A/4A-PART
AUDI      1J0422804-PART
SKODA      1J0422803/4-PART
SKODA      1J0422803A/4A-PART
VOLKSWAGEN      1J0422803/4-PART
VOLKSWAGEN      1J0422803A/4A-PART

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-519 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.