| Ilość zębów | 136 | 
| Szerokość [mm] | 25,4 | 
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną | 
| nr EAN | 4031185275750 | 
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna + zestaw paska rozrządu SK-1040AQ1 OPTIMAL
| AUSTIN | GTB2006 | |
| CITROËN | 0829.30 | |
| CITROËN | 0829.45 | |
| CITROËN | 0830.11 | |
| CITROËN | 0830.14 | |
| CITROËN | 0830.16 | |
| CITROËN | 0830.36 | |
| CITROËN | 0830.37 | |
| CITROËN | 81672 | |
| CITROËN | 95 640 195 | |
| CITROËN | 96 099 089 | |
| CITROËN | 96 201 309 | |
| FIAT | 9400830149 | |
| FIAT | 9400830379 | |
| LANCIA | 9400830379 | |
| MG | GTB2006 | |
| MORRIS | GTB2006 | |
| NISSAN | 13028-6F900 | |
| NISSAN | 130286F900 | |
| NISSAN | 13070-6F900 | |
| NISSAN | 13070-6F901 | |
| NISSAN | 13077-6F900 | |
| NISSAN | 13077-6F901 | |
| PEUGEOT | 0829.30 | |
| PEUGEOT | 0829.45 | |
| PEUGEOT | 0830.11 | |
| PEUGEOT | 0830.14 | |
| PEUGEOT | 0830.16 | |
| PEUGEOT | 0830.36 | |
| PEUGEOT | 0830.37 | |
| PEUGEOT | 81672 | |
| PEUGEOT | 95 640 195 | |
| PEUGEOT | 96 099 089 | |
| PEUGEOT | 96 201 309 | |
| PEUGEOT | 9620409980 | |
| ROVER | GTB2006 | |
| ROVER | LHN100460EVA | |
| ROVER | LHP 10013 | |
| ROVER | LHP10013 | |
| ROVER | LHV100080 | |
| TRIUMPH | GTB2006 | 
Zastosowanie Pompa wodna + zestaw paska rozrządu SK-1040AQ1 OPTIMAL w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.