| Ilość zębów | 253 |
| Urządzenia napędzane | agregat napędzany: wałek rozrządu |
| Szerokość [mm] | 30 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z amortyzatorem, rolka napinacza |
| nr EAN | 4031185275729 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna + zestaw paska rozrządu SK-1377AQ1 OPTIMAL
| AUDI | 078 109 243 Q | |
| AUDI | 078 109 243 R | |
| AUDI | 078 109 243 S | |
| AUDI | 078 109 244 H | |
| AUDI | 078 109 244 J | |
| AUDI | 078 109 479 E | |
| AUDI | 078 109 487 A | |
| AUDI | 078 109 487 C | |
| AUDI | 078109119C | |
| AUDI | 078109119G | |
| AUDI | 078109119H | |
| AUDI | 078109119J | |
| SKODA | 078 109 243 Q | |
| SKODA | 078 109 243 R | |
| SKODA | 078 109 243 S | |
| SKODA | 078 109 244 H | |
| SKODA | 078 109 244 J | |
| SKODA | 078 109 479 E | |
| SKODA | 078 109 487 A | |
| SKODA | 078 109 487 C | |
| SKODA | 078109119H | |
| VOLKSWAGEN | 078 109 243 Q | |
| VOLKSWAGEN | 078 109 243 R | |
| VOLKSWAGEN | 078 109 243 S | |
| VOLKSWAGEN | 078 109 244 H | |
| VOLKSWAGEN | 078 109 244 J | |
| VOLKSWAGEN | 078 109 479 E | |
| VOLKSWAGEN | 078 109 487 A | |
| VOLKSWAGEN | 078 109 487 C | |
| VOLKSWAGEN | 078109119C | |
| VOLKSWAGEN | 078109119G | |
| VOLKSWAGEN | 078109119H | |
| VOLKSWAGEN | 078109119J | |
| VOLKSWAGEN | 078903137H | |
| VAG | 078 109 243 Q | |
| VAG | 078 109 243 R | |
| VAG | 078 109 243 S | |
| VAG | 078 109 244 H | |
| VAG | 078 109 244 J | |
| VAG | 078 109 479 E | |
| VAG | 078 109 487 A | |
| VAG | 078 109 487 C |
Zastosowanie Pompa wodna + zestaw paska rozrządu SK-1377AQ1 OPTIMAL w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.