Ilość zębów | 150 |
Urządzenia napędzane | agregat napędzany: wałek rozrządu |
Szerokość [mm] | 23 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
nr EAN | 4031185587006 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna + zestaw paska rozrządu SK-1660AQ1 OPTIMAL
AUDI | 06B 109 243 A | |
AUDI | 06B 109 243 D | |
AUDI | 06B 109 243 F | |
AUDI | 06B 109 477 | |
AUDI | 06B 109 479 | |
AUDI | 06B109119A | |
AUDI | 06B109119B | |
AUDI | 06B109119F | |
AUDI | 06B109119L | |
SEAT | 06B 109 243 A | |
SEAT | 06B 109 243 D | |
SEAT | 06B 109 243 F | |
SEAT | 06B 109 477 | |
SEAT | 06B 109 479 | |
SEAT | 06B109119A | |
SEAT | 06B109119F | |
SKODA | 06B 109 243 A | |
SKODA | 06B 109 243 D | |
SKODA | 06B 109 243 F | |
SKODA | 06B 109 477 | |
SKODA | 06B 109 479 | |
SKODA | 06B109119A | |
SKODA | 06B109119B | |
SKODA | 06B109119F | |
VOLKSWAGEN | 06B 109 243 A | |
VOLKSWAGEN | 06B 109 243 D | |
VOLKSWAGEN | 06B 109 243 F | |
VOLKSWAGEN | 06B 109 477 | |
VOLKSWAGEN | 06B 109 479 | |
VOLKSWAGEN | 06B109119A | |
VOLKSWAGEN | 06B109119B | |
VOLKSWAGEN | 06B109119F | |
VOLKSWAGEN | 06B109119L | |
VAG | 06B 109 243 A | |
VAG | 06B 109 243 D | |
VAG | 06B 109 243 F | |
VAG | 06B 109 477 | |
VAG | 06B 109 479 | |
SVW | 06B109119M |
Zastosowanie Pompa wodna + zestaw paska rozrządu SK-1660AQ1 OPTIMAL w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.