Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10006 original imperium

Koło pasowe, wał korbowy 10006 ORIGINAL IMPERIUM

10006 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10006

Średnica zewnętrzna 1 [mm] 145,2
Ilość żeber 5
Masa [g] 2644
Ilość żeber 4
Średnica wewnętrzna [mm] 20,8
Szerokość 1 [mm] 49,7
Szerokość 2 [mm] 44,3
nr EAN 8033989013688

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10006 ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 4, 5) pasuje do: CITROEN JUMPER I, FIAT DUCATO, PEUGEOT BOXER 2.8D 02.98-
numery OEM:
ALFA ROMEO      504099920
ALFA ROMEO      99462683
CITROËN      0515T4
CITROËN      500332293
CITROËN      504099920
FIAT      504099920
FIAT      99462683
LANCIA      504099920
LANCIA      99462683
PEUGEOT      0515T4
PEUGEOT      500332293
PEUGEOT      504099920

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10006 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10006 ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.