W dniach 28.05 - 01.06 infolinia nieczynna.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Volkswagen MULTIVAN T6 (SGF, SGM, SGN, SHM, SHN) 2.0 TDI (2019.07-???) 110km » 29277 original imperium
wybrany samochód: 
Volkswagen Multivan T6 (sgf, Sgm, Sgn, Shm, Shn) 2.0 Tdi (2019.07-???) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osłona, wał napędowy 29277 ORIGINAL IMPERIUM

29277 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

29277

Status produktu: Normalny
MateriałGuma
Strona zabudowyOd strony skrzyni biegów
Wysokość [mm]97
Masa [g]77
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Średnica 1 [mm]20
Średnica 2 [mm]65
nr EAN8033989096995

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 29277 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu przód/wewnątrz (fi: 20/65) (dł.97) (kpl.)
numery OEM:
ALFA ROMEO      46307644
ALFA ROMEO      46308036
FIAT      46307644
FIAT      46308036
LANCIA      46307644
LANCIA      46308036

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 29277 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 29277 ORIGINAL IMPERIUM:

2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.