Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 70 91 2806 swag autoteile gmbh

Zestaw osłon, wał napędowy 70 91 2806 SWAG Autoteile GmbH

70 91 2806 Zestaw osłon, wał napędowy SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

70 91 2806

Długość [mm] 93
Materiał Guma
Ciężar [kg] 0,21
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 19
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 58
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688636256

skład zestawu:
70 91 2805 Osłona, wał napędowy
99 83 0001 Smar molibdenowy
99 93 8757 Opaska zaciskowa
99 93 8764 Opaska zaciskowa
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 70 91 2806 SWAG Autoteile GmbH

OSŁONA PRZEG 70912806
numery OEM:
ALFA ROMEO      7746232
ALFA ROMEO      7746232 S1
FIAT      7746232
FIAT      7746232 S
FIAT      7746232 S1
LANCIA      46307644
LANCIA      7746232
LANCIA      7746232 S
LANCIA      7746232 S1

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 70 91 2806 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 70 91 2806

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.