Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » amortyzator i części montażowe » części montażowe amortyzatora, osłony, odboje » 30224 original imperium

Dystans gumowy, resorowanie 30224 ORIGINAL IMPERIUM

30224 Dystans gumowy, resorowanie ORIGINAL IMPERIUM
 

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

30224

Strona zabudowy Oś przednia
Masa [g] 116
nr EAN 8033989104959

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Dystans gumowy, resorowanie 30224 ORIGINAL IMPERIUM

Odbój amortyzatora przód L/P (wys. 95mm) pasuje do: PORSCHE 924, 944; SEAT TOLEDO I; VW CADDY I, CORRADO, GOLF I, GOLF III, JETTA I, JETTA II, PASSAT B2, PASSAT B3/B4, SCIROCCO 1.1-2.9 04.74-12.99
numery OEM:
AUDI      171412303A
AUDI      171412303C
SEAT      171412303A
SEAT      171412303C
SKODA      171412303A
SKODA      171412303C
VOLKSWAGEN      171412303A
VOLKSWAGEN      171412303C

Zastosowanie Dystans gumowy, resorowanie 30224 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Dystans gumowy, resorowanie 30224 ORIGINAL IMPERIUM:

2020-08-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-06-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-01
 5/5
100% PoLeCaM
2022-01-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-05-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Osłony i odboje amortyzatora


Prawidłowo dobrane odboje i osłony zapewniają optymalną ochronę amortyzatora oraz innych części zawieszenia przed następstwami ogromnych obciążeń, jakim te elementy są poddawane. Odbój amortyzuje uderzenie o mocowanie, jeśli dojdzie do maksymalnego ugięcia zawieszenia. Brak tego elementu odczujemy zwłaszcza w momencie wjechania w dużą dziurę. Może wtedy dojść do zniszczenia amortyzatora.

Osłony zaś są podzespołami należącymi do zawieszenia pojazdu. Ich celem jest przedłużenie żywotności zamontowanych amortyzatorów. Gdyby nie było osłon, elementy te dość szybko uległyby korozji. Będą też bardziej podatne na zanieczyszczenia i uszkodzenia mechaniczne.
Dobrze jest wyrobić w sobie nawyk regularnej kontroli stanu odbojów. Jest to bardzo proste. W czasie jazdy wyczuwane są nienaturalne drgania, słychać dźwięk uderzeń i da się wyłapać luzy w zawieszeniu. Dodatkowo stan odbojów można sprawdzić na postoju. Wzrokowa ocena pozwala na zauważenie stopnia zużycia tego podzespołu. Jeśli jest on mocno zdarty (jego grubość jest znacznie zredukowana) należy go jak najszybciej wymienić.
Osłony i odboje amortyzatora są często sprzedawane w zestawach.