Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 36120 original imperium

Osłona, wał napędowy 36120 ORIGINAL IMPERIUM

36120 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

36120

Masa [g] 109
Strona zabudowy Od strony koła
Materiał Guma
Wysokość [mm] 108
Średnica 1 [mm] 22
Średnica 2 [mm] 78
nr EAN 8033989131429

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 36120 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu zewnątrz (fi: 22/78) (dł.108) (kpl.) pasuje do: OPEL ASTRA F, ASTRA F CLASSIC, ASTRA F/KOMBI, ASTRA G, ASTRA G/KOMBI, CORSA B, KADETT E COMBO, TIGRA 1.4/1.6/1.7D 09.88-12.09
numery OEM:
OPEL      1603188
OPEL      1603203
OPEL      374212
OPEL      90446236
OPEL      90541447

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 36120 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 36120 ORIGINAL IMPERIUM:

Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.