Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Mazda 5 (CR) 1.8 (CR19) (2005.02-2010.05) 116km » 200 534 topran
wybrany samochód: 
Mazda 5 (cr) 1.8 (cr19) (2005.02-2010.05) 116km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osłona, wał napędowy 200 534 TOPRAN

200 534 Osłona, wał napędowy TOPRAN
17.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

200 534

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Strona zabudowyOd strony koła
Ilość na oś2
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Średnica wewnętrzna 1 [mm]22
Średnica wewnętrzna 2 [mm]78
Wysokość [mm]108
Materiał osłonyTermoplast

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 200 534 TOPRAN

Osłona przegubu przód/zewnątrz (fi: 22/78) (dł.108) (kpl.) pasuje do: OPEL ASTRA F, ASTRA F/KOMBI, ASTRA G, ASTRA G CLASSIC, ASTRA G/KOMBI, CORSA B, TIGRA, VECTRA A 1.4/1.6/1.7D 04.88-12.09
numery OEM:
OPEL      03 74 212
OPEL      3 74 212
VAUXHALL      90446236

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 200 534 TOPRAN w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.