Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Seat LEON ST (5F8) 1.6 TDI (2013.09-???) 110km » 36538 original imperium
wybrany samochód: 
Seat Leon St (5f8) 1.6 Tdi (2013.09-???) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osłona, wał napędowy 36538 ORIGINAL IMPERIUM

36538 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

36538

Status produktu: niedostępny
Masa [g]163
Wysokość [mm]134
MateriałGuma
Strona zabudowyOd strony koła
Wymagana ilość2
Średnica 1 [mm]22
Średnica 2 [mm]78
nr EAN8033989134727

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 36538 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu zewnątrz (fi: 22/78) (dł.134) (kpl.) pasuje do: OPEL ASTRA F, ASTRA F CLASSIC, CORSA B, CORSA B/HATCHBACK, CORSA C, CORSA C/HATCHBACK, MERIVA A, TIGRA 1.2-1.8 01.91-05.10
numery OEM:
OPEL      1603189
OPEL      26032413
RENAULT      7701036821

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 36538 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 36538 ORIGINAL IMPERIUM:

Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.