Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 202 428 topran

Zestaw osłon, wał napędowy 202 428 TOPRAN

202 428 Zestaw osłon, wał napędowy TOPRAN
 

    Ocena:
numer części:

202 428

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy Od strony koła
Zestaw pełny 
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Ilość na oś 2
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 22
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 78
Wysokość [mm] 134
Materiał osłony Termoplast

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 202 428 TOPRAN

Osłona przegubu przód/zewnątrz (fi: 22/78) (dł.134) pasuje do: OPEL ASTRA F, ASTRA F/KOMBI, COMBO TOUR, COMBO/MINIVAN, CORSA B, CORSA B/HATCHBACK, CORSA C, TIGRA 1.2-1.7D 09.91-
numery OEM:
OPEL      16 03 189
VAUXHALL      26032413

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 202 428 TOPRAN w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.